onsdag den 2. oktober 2013

Torsdag den 3. oktober

Vi har fået adgang til www.restudy.dk Jeg starter med at vise jer, hvilket fantastisk redskab det er.
Jeg har desuden samlet en oversigt over begreberne i avisforløbet her:


Herefter skal vi i gang med at skrive redegørelser. En redegørelse er en gengivelse af det vigtigste indhold af en tekst. Når man skal redegøre for en tekst skal man med sine egne ord gengive synspunkterne i teksten, og det vigtigste skal gengives først.


I skal skrive en redegørelse af teksten Hvorfor ser jeg Paradise Hotel af Kristian Villesen. Den skal afleveres til mig efter timen i dag.

Når I er færdige, skal I prøve at logge på www.restudy.dk og snuse lidt rundt.

_________________________________________________________________________________

Hvis I når det, skal I arbejde med det, som I har svært ved eller ikke har nået.


Repetition grammatik (Batol, Latifa, Ayoe, Kristine, Clara, Jette, Line, Mia)
Repeter grammatikken ved at spille disse spil:













Repetition begreber avisgenren (Thea, Stephanie, Laura, Sabrina)
Læs de notatark om avisen, jeg har givet jer i dag. Tag notater til og øv dig på at huske begreberne.


Morfemer (Armin, Mads)
Lav opgaverne her


Hensynsled og genstandsled: (Simone, MK, Janni, Rohulla, Bettina)
Se videoerne om hensynsled og genstandsled på www.restudy.dk. Lav de ark, som jeg har kopieret om hensynsled og genstandsled.


Faktion: (Lotte, Simon, Anders, Nisane, Ramla, Sofie, Madicken)
Undersøg på nettet hvad faktion er. Læs herefter nedenstående tekst og beskriv, hvordan den kan være udtryk for faktion. Lav en analyse og fortolkning (genre, miljøkarakteristik, personbeskrivelse, sprog, tema og budskab). I analysen og fortolkningen skal I komme ind på, hvordan Dan Turrél liv kan ses i teksten. I skal i næste uge kunne holde et kort oplæg for nogle andre om faktion.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar